Kauppakeskuksen logistiikka

kauppakeskus REDI asiakkaat

Kauppakeskuksen asiakasvirrat

EP-Logistics tekee tavaratalojen ja kauppakeskusten tavara- ja asiakasvirtaselvityksiä. Asiakasvirtaselvityksissä määritetään kaikki asiakasvirrat, jotka kulkevat keskuksessa. Kävijät muodostuvat julkisesta liikenteestä, autoilijoista, pyöräilijöistä ja jalankulkijoista. Asiakasvirtaselvityksessä selvitetään vuotuinen, päivittäinen ja huipputunnin asiakasmäärä.

Näiden tietojen perusteella mitoitetaan hissit, liukuportaat ja pysäköintipaikat sekä saadaan suunnittelua varten lisätietoa auto-, asiakas- ja ostoskärryvirroista.

Kauppakeskuksen tavarahuolto

Kauppakeskuksessa toimijoita on useita kymmeniä niin myynnin kuin tavarantoimittajien puolella. Kaikkien tavarantoimitusten yhteen sovittaminen on erittäin vaativaa. Suurin osa toimituksista tapahtuu aamun tunteina, etenkin tuoretavaroiden, joita toimitetaan päivittäistavarakauppoihin, ravintoloihin ja kahviloihin.

Näiden lisäksi on huolehdittava vaatteiden, urheiluvälineiden, kodinkoneiden ja muiden eri tuoteryhmien tavaroiden toimituksista. Kauppakeskuksen logistiikka koostuu monesta osatekijästä ja on edellytys keskuksen toimivuudelle ja viihtyisyydelle.

Suunnittelun työvaiheet

Tavarahuollon selvitykset

  • Tavaravirtojen kartoitus
  • Huoltoajoneuvoliikenteen määrä
  • Kuljetusten aikataulutus
  • Tavaravirtojen reititys myymälätiloissa
  • Toimituseräkoot

Toiminnallinen suunnittelu

  • Layout-suunnittelu
  • Tavaravirtojen simulointi
  • Huoltoajoneuvojen ajolinjojen mitoitus
  • Huoltohissien mitoitus

Kun edellä mainitut työvaiheet on käyty läpi, tuloksena on valmis ja selkeä kauppakeskuksen logistiikkasuunnitelma, jonka pohjalta arkkitehti tai rakentaja voi lähteä toteuttamaan projektia.

Meidän asiantuntijamme

Petri Niemi

Johtava konsultti, kauppa

Kauppakeskuksen logistiikka

kauppakeskus REDI asiakkaat

Kauppakeskuksen asiakasvirrat

EP-Logistics tekee tavaratalojen ja kauppakeskusten tavara- ja asiakasvirtaselvityksiä. Asiakasvirtaselvityksissä määritetään kaikki asiakasvirrat, jotka kulkevat keskuksessa. Kävijät muodostuvat julkisesta liikenteestä, autoilijoista, pyöräilijöistä ja jalankulkijoista. Asiakasvirtaselvityksessä selvitetään vuotuinen, päivittäinen ja huipputunnin asiakasmäärä.

Näiden tietojen perusteella mitoitetaan hissit, liukuportaat ja pysäköintipaikat sekä saadaan suunnittelua varten lisätietoa auto-, asiakas- ja ostoskärryvirroista.

Kauppakeskuksen tavarahuolto

Kauppakeskuksessa toimijoita on useita kymmeniä niin myynnin kuin tavarantoimittajien puolella. Kaikkien tavarantoimitusten yhteen sovittaminen on erittäin vaativaa. Suurin osa toimituksista tapahtuu aamun tunteina, etenkin tuoretavaroiden, joita toimitetaan päivittäistavarakauppoihin, ravintoloihin ja kahviloihin.

Näiden lisäksi on huolehdittava vaatteiden, urheiluvälineiden, kodinkoneiden ja muiden eri tuoteryhmien tavaroiden toimituksista. Kauppakeskuksen logistiikka koostuu monesta osatekijästä ja on edellytys keskuksen toimivuudelle ja viihtyisyydelle.

Suunnittelun työvaiheet

Tavarahuollon selvitykset

  • Tavaravirtojen kartoitus
  • Huoltoajoneuvoliikenteen määrä
  • Kuljetusten aikataulutus
  • Tavaravirtojen reititys myymälätiloissa
  • Toimituseräkoot

Toiminnallinen suunnittelu

  • Layout-suunnittelu
  • Tavaravirtojen simulointi
  • Huoltoajoneuvojen ajolinjojen mitoitus
  • Huoltohissien mitoitus

Kun edellä mainitut työvaiheet on käyty läpi, tuloksena on valmis ja selkeä kauppakeskuksen logistiikkasuunnitelma, jonka pohjalta arkkitehti tai rakentaja voi lähteä toteuttamaan projektia.

Meidän asiantuntijamme

Petri Niemi

Johtava konsultti, kauppa

Lähetä meille viesti aiheesta

    Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia.

    Lähetä meille viesti aiheesta

      Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia.

      Kauppakeskuksen logistiikka

      kauppakeskus REDI asiakkaat

      Kauppakeskuksen asiakasvirrat

      EP-Logistics tekee tavaratalojen ja kauppakeskusten tavara- ja asiakasvirtaselvityksiä. Asiakasvirtaselvityksissä määritetään kaikki asiakasvirrat, jotka kulkevat keskuksessa. Kävijät muodostuvat julkisesta liikenteestä, autoilijoista, pyöräilijöistä ja jalankulkijoista. Asiakasvirtaselvityksessä selvitetään vuotuinen, päivittäinen ja huipputunnin asiakasmäärä.

      Näiden tietojen perusteella mitoitetaan hissit, liukuportaat ja pysäköintipaikat sekä saadaan suunnittelua varten lisätietoa auto-, asiakas- ja ostoskärryvirroista.

      Kauppakeskuksen tavarahuolto

      Kauppakeskuksessa toimijoita on useita kymmeniä niin myynnin kuin tavarantoimittajien puolella. Kaikkien tavarantoimitusten yhteen sovittaminen on erittäin vaativaa. Suurin osa toimituksista tapahtuu aamun tunteina, etenkin tuoretavaroiden, joita toimitetaan päivittäistavarakauppoihin, ravintoloihin ja kahviloihin.

      Näiden lisäksi on huolehdittava vaatteiden, urheiluvälineiden, kodinkoneiden ja muiden eri tuoteryhmien tavaroiden toimituksista. Kauppakeskuksen logistiikka koostuu monesta osatekijästä ja on edellytys keskuksen toimivuudelle ja viihtyisyydelle.

      Suunnittelun työvaiheet

      Tavarahuollon selvitykset

      • Tavaravirtojen kartoitus
      • Huoltoajoneuvoliikenteen määrä
      • Kuljetusten aikataulutus
      • Tavaravirtojen reititys myymälätiloissa
      • Toimituseräkoot

      Toiminnallinen suunnittelu

      • Layout-suunnittelu
      • Tavaravirtojen simulointi
      • Huoltoajoneuvojen ajolinjojen mitoitus
      • Huoltohissien mitoitus

      Kun edellä mainitut työvaiheet on käyty läpi, tuloksena on valmis ja selkeä kauppakeskuksen logistiikkasuunnitelma, jonka pohjalta arkkitehti tai rakentaja voi lähteä toteuttamaan projektia.

      Meidän asiantuntijamme

      Petri Niemi

      Johtava konsultti, kauppa

      Lähetä meille viesti aiheesta

        Tähdellä * merkityt kentät ovat pakollisia.